Personlig branding handler om kraftsenteret DEG!

Er du bevisst på hva du er god på og hva du kan tilby blir du sett og hørt i kraft av din utstråling. Hvis du er villig til å kommunisere det, vel å merke. Da legges du merke til. Du blir tydelig. Og den gode nyheten er at det å snakke med overbevisning egentlig er lett.

Hvordan jeg kan si det? Du har kjent det selv mange ganger. Hver gang du ivrig og engasjert lener deg over kafébordet i en diskusjon som interesserer deg, og du merker at du renner over av alt du vil si, ja – da er du der! Du har kontakten med den naturlige kraften i deg. Så vil du sikkert si: “Joda, men da dreier det seg om et tema eller en greie som skjer eller noe sånt. Ikke om meg!”

Nettopp! Så hvorfor er det så mye vanskeligere å være like engasjert og ivrig når du skal fortelle om deg selv? Hvorfor er det lettere å være ivrig på andres vegne? Jeg tror mye er kulturelt betinget, at vi ikke har tradisjon for selvhevdelse i vår del av verden. Jeg tror at mange – og kanskje også du – blir ganske flaue bare ved tanken på å skryte av seg selv. Det gjør man bare ikke!

Personlig branding er å våge det som egentlig er lett, og som tidligere kjentes flaut. Personlig branding er å stå frem kraftfullt og tydelig som den sterke merkevaren du er med alle dine naturlig sterke egenskapene – og være stolt av det! Personlig branding er kraftsenteret DEG i all sin prakt og styrke. Personlig branding er fremtidens suverent sterkeste konkurransefortrinn. For alle organisasjoner og bedrifter. Uansett konsept eller produkt. Ikke bare fordi det fremmer det beste i mennesker, men fordi det skaper et tydeligere og sterkere fellesskap, der summen av alle blir så uendelig mye større enn antall medarbeidere.

Én pluss én blir plutselig elleve, og ikke to. Enkel matematikk.